2014. augusztus 6., szerda

Marokkói fűszeres csirke


Marokkói fűszeres csirke


A marokkói konyha egyik jellegzetessége a tajine (ejtsd: tázsin), ez egy kúpos cserépedény, amelyben lassan párolódik, sül az étel és így alaposan átjárja a gazdag ízvilág. Ugyanígy hívják a benne készülő ételt is, ami lehet csirke, bárány vagy hal.
Marokkóban úton-útfélen látható, amint készül az ízletes tajine, de ugyanilyen edényben készül az étel az előkelő szállodákban is. Praktikus, mert megőrzi az ízeket, nedveket, a lassú sülés miatt megmaradnak a vitaminok, ásványi anyagok is. Ugyanebben az edényben szolgálják fel az ételt, leveszik a tetejét és akkor egy cseréptál marad előttünk. Ebből következik, hogy többnyire egyszemélyes.
 Magát az edényt is tömegével árulják az út mentén, sokan vásároltak is, de én úgy döntöttem, nem cipelem a világ végéről, különben is rengeteg helyet foglal, hova teszem el majd. A IKEA-ban lehet kapni, de nagyjából tízszeres áron, mondjuk, kicsit szebb kivitelben. Még egyelőre nem vettem, még helyet kell csinálni neki.

 A legismertebb marokkói fűszerek egyike a Ras el hanout, amely egy jellegzetes helyi fűszerkeverék, minimum 20-30 fűszerből áll össze, de gyakorlatilag minden üzletben más és más a végeredmény, mert minden üzletnek megvan a saját keveréke. Azért az alapvető fűszerek mindegyikben benne vannak: szerecsendió, gyömbér, kömény, kardamom, chili, kurkuma, szegfűszeg, fahéj, paprika, fekete kömény, szegfűbors, paradicsom, görögszéna, sáfrány, stb.
Ez a fűszerkeverék kapható az Ázsia boltban a Nagycsarnok mellett, többféle változatban, a legolcsóbb 349 Ft.
Elengedhetetlen alapanyag még a sóban eltett citrom, az olajbogyó és az aszalt szilva. Apropó: olajbogyó...hát ne arra az üvegben eltett borzalomra gondoljatok, amit itt kapni lehet. Marokkóban rengeteg fajta kapható, lédús, aromás, ízletes, voltunk kóstolón. 
Itthon inkább a kimért magozatlan változat az, aminek íze is van, azt vegyétek.


Köretként legtöbb helyen krumplit adtak hozzá (ami szintén együtt párolódott a húsokkal), de ha jellegzetesen keleti ételt szeretnénk, akkor inkább csicseriborsóval vagy kuszkusszal készítsük el.

Most ehhez képest jöjjön a magyarosított változat, szerintem így is nagyon finom. Én sima kerámia tálban készítettem, alufóliával lefedve, nyilván egy római tál jobb lett volna, de így is finom az étel ízvilága.

Hozzávalók (2 személyre):

2 db egész csirkecomb
1 közepes vöröshagyma vagy lila hagyma
2-3 gerezd fokhagyma
2 db nagyobb krumpli
pár szem olajbogyó
pár szem aszalt szilva
Ras el hanout fűszerkeverék
só (miután nem volt sóban eltett citromom)

Elkészítés:

  1. A csirkecombokat megmostam, ketté vágtam, befűszereztem, megsóztam, majd a kiolajozott kerámia edénybe tettem.
  2. Köré raktam a vastag hasábokra vágott burgonyát, a cikkekre vágott lila hagymát, a fokhagymát, az olajbogyókat és az aszalt szilvát.
  3. 180 fokon sütöttem negyed órát, majd alufóliával lefedtem, nagyjából egy órára és a végén a fóliát levéve kicsit megpirítottam a tetejét.


Zaftos, ízletes étel, nem idegen az európai ízvilághoz ragaszkodó személyek számára sem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése