2014. július 26., szombat

Málnás joghurttorta (sütés nélkül)

Málnás joghurttorta (sütés nélkül)


Ez egy frissítő, egészséges, igazi nyári torta és még a sütőt sem kell bekapcsolni hozzá, ami nem egy utolsó dolog a nyári hőségben.


Hozzávalók:

18 cm átmérőjű tortaformához

15 dkg keksz morzsa
6 dkg olvasztott vaj

45 dkg görög joghurt

6 dkg porcukor vagy pár csepp stevia
1 csomag vaniliás cukor
fél citrom leve (elhagyható)
10 g zselatin
4 evőkanál víz
friss és/vagy fagyasztott málna

2 dl hideg tejszín (opcionális)



Elkészítés:

A keksz morzsához én kakaós Győri Édest használtam, mert nálunk mindenbe kell egy kis csokisat tenni, de nagyon finom zabkeksszel is. Beletettem a aprítógépbe és pillanatok alatt morzsa lett belőle. A keksz morzsát az olvasztott vajjal összekevertem, egy sütőpapírral kibélel tortaforma aljába egy kanállal jó erősen belenyomkodtam, majd a hűtőbe tettem egy fél órára.
Azalatt egy kis csomag zselatint 4 evőkanál vízzel kikevertem, pár másodpercre a mikroba tettem felolvasztani, majd állandó kevergetés mellett hagytam langyosra hűlni. 
A joghurtba kevertem a steviát (más alkalommal a porcukrot és a vaniliás cukrot), majd belekevertem a langyosra hűlt zselatint. 
A hideg tejszínt felvertem, óvatosan a masszába kevertem (én általában ezt kihagyom, így kalóriaszegényebb és jobban érvényesül a joghurt finom íze)
A végén egy kis doboz málnát kevertem bele (ha már nincs szezonja, a fagyasztott málna is tökéletes bele)
A masszát az azóta megdermedt kekszre öntöttem a tortaformába, majd a hűtőbe tettem.
Másnapra elnyeri a megfelelő állagot és jól szeletelhető.
A tetejét bőven megszórtam friss málnával, mellé is jutott bőven.

Mutatós, ínycsiklandozó és friss.



Más bogyós gyümölcsből is elkészíthető.

1 megjegyzés: