2015. július 2., csütörtök

Gesztenyés-meggyes mini galette vagy kosárka leveles tésztából

Gesztenyés-meggyes mini galette vagy kosárka leveles tésztából

 Hozzávalók:

1 csomag mélyhűtött leveles tészta
1 csomag mélyhűtött gesztenyemassza
1 dl tejszín vagy kókusztejszín vagy rizstej
1 bögre magozott meggy (friss vagy fagyasztott vagy kompót)
1 evőkanál kristálycukor
1 teáskanál fahéj
1 marék mini étcsoki pasztilla (opcionális)

Elkészítés:

  1. A sütőt előmelegítettem 220 fokra.
  2. A tésztát szobahőmérsékleten kiolvasztottam, majd liszteztem és kinyújtottam.
  3. Az egyik esetben kerek formákra szaggattam, így lett belőle mini galette, a másik esetben 12 db kockára vágtam, amit a muffin formába raktam, hogy kis kosárkákat formáljon.
  4. A gesztenyemasszát kikevertem a folyadékkal (egyik esetben rízstejjel, a másik esetben főzőtejszínnel). A folyadékot apránként adtam hozzá, hogy megfelelő állagú legyen. Nagyjából puding állagú legyen.
  5. A gesztenyemasszát elosztottam a tésztán egyenlő arányban. A galette szélén hagytam helyet, hogy be tudjam hajtogatni a szélét. A muffin forma esetében ez adott volt.
  6. Egyik esetben szórtam rá néhány szem mini csoki pasztillát.
  7. A tetejére raktam 3-4 szem friss magozott meggyet, majd megszórtam a kristálycukorral elkevert fahéjjal.
  8. Nagyjából 20-25 perc alatt átsült. Akkor jó, ha piros a széle.
  9. Végül megszórtam porcukorral, csak a szépsége miatt.
Ennél egyszerűbb süti alig akad, a gesztenye és a meggy elég jól illik egymáshoz, nagyon ízlett nekünk és a barátoknak is, előnye még, hogy gyorsan elkészül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése