2014. augusztus 26., kedd

Mandulás pisztráng

Mandulás pisztráng


A pisztráng nagyon ízletes húsú hal, nekem úgy ízlik legjobban, ha nincs túlfűszerezve, hanem minél inkább megmarad a természetes íze. Ami külön jó benne, hogy nincs halszaga és íze, viszont finom, omlós a húsa.

Hozzávalók:

2 pisztráng
5 dkg vaj
2 evőkanál szeletelt mandula

 Elkészítés:

  1. A sütőt kapcsoljuk be 220 fokra
  2. A hal méretétől függően válasszunk tepsit, kerámia vagy jénai tálat. Én most elég szép nagy példányokat kaptam, ezért tepsiben sütöttem meg. A tepsi aljába sütőpapírt raktam, így könnyebb utána kimosni.
  3. A pisztrángokról egy recés késsel lekapartam a pikkelyeket, majd kéztörlővel szárazra töröltem kívül és belül is.
  4. A hal belsejét besóztam és néhány szelet vajat tettem bele.
  5. A halat kívülről is besóztam és vajszeletekkel fedtem be. A hal alá is vajszeleteket raktam.
  6. Mikor már pirulni kezdett, ráraktam a tetejére a szeletelt mandulát, ami kb. 5 perc alatt megpirul.
  7. A hal méretétől függően 15-30 perc a  sülési idő.
Mindenképpen javaslom, hogy ne olajat, hanem vajat használjatok. Összehasonlíthatatlanul finomabb, ha vajjal sül. Teljesen más lesz az ízvilága és szebben is pirul meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése