2014. október 11., szombat

Gyors almás

Gyors almás


Hozzávalók:

1 csomag leveles tészta
3-4 db alma
1-2 evőkanál kristálycukor
1 teáskanál fahéj
3-4 evőkanál baracklekvár
1 tojás sárgája
porcukor a tetejére

Elkészítés:

  1. A készen vett leveles tésztát széthajtogattam, már eleve ki is volt nyújtva, úgyhogy egyből a tepsibe került.
  2. A tésztát nagyjából 3 részre osztva, a közepét meghagytam a tölteléknek, a két szélső harmadot pedig nagyjából egyenlő távolságra ferdén bevagdostam (a kép szerint).
  3. A közepébe került a négy hámozott, nagyobb kockákra vágott alma.
  4. Az almát megszórtam fahéjjal és kristálycukorral.
  5. Végül a baracklekvárt is elosztottam a tetején.
  6. Ezután következett a fonás, először a végét egymásra hajtottam és összezártam, majd felváltva áthajtottam, a tésztacsíkokat úgy, hogy kicsit fedjék egymást. Nagyon egyszerű és mutatós technika.
  7. Végül megkentem tojás sárgájával és már ment is a 200 fokra előmelegített sütőbe.
  8. Nagyjából fél óra alatt megsült. Utána megszórtam porcukorral és tálaltam.
Melegen és hidegen egyaránt finom. 
Előnye, hogy pillanatok alatt kész és nagyon egyszerű, abszolút kezdők is bátran megpróbálhatják. Ha valaki nem akar bajlódni a fonogatással, csak simán hajtsa egymásra a tésztát.
Váratlan vendégek esetén életmentő.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése