2014. november 6., csütörtök

Raguleves pagodával

Raguleves pagodával

 Hozzávalók:

2 csirkemell csontja és apró húsa
2 közepes sárgarépa
2 közepes fehérrépa
1/2 pagoda
2 kisebb burgonya
1 vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
húsleves kocka
bors

Elkészítés:

  1. Most 2 csontos csirkemellet vásároltam, amelyekből szép szeleteket vágtam és főételt készítettem belőle. A leeső kisebb húsokat és a csontokat a rajtuk lévő kisebb húsokkal levesnek szántam, fazékba raktam, sóztam, borsoztam, húsleves kockát dobtam hozzá és feltettem főni. 
  2. Beleraktam a megpucolt vöröshagymát egészben és a 2 fokhagyma gerezdet is.
  3. Közben megpucoltam a fehérrépákat és a sárgarépákat, karikára vágtam és a leveshez adtam.
  4. Ezek után a 1/2 pagoda következett, rózsáira szedve, ez is ment bele a levesbe.
  5. Majd a burgonyát is megpucoltam, kockára vágtam és a levesbe raktam.
  6. Általában a fehér vagy sárgarépa fő meg legkésőbb, így azt ellenőriztem, majd amikor az puhára főtt, el is készült a tartalmas leves.
A mellcsontokat és apró húsait felhasználva elég gazdaságos és jóízű levest tudunk készíteni. Az alap a répákig bezáróan lehet ugyanaz, megadja az alapízt, aztán lehet választani, hogy még milyen zöldség kerüljön mellé (pl. zöldborsó, zöldbab, stb.) Lehet varázsolni további fűszerekkel is, de én ennél a levesfajtánál azért nem variálok, mert így jobban érvényesül a zöldségek friss íze és aromája.
Viszont a petrezselyem zöldje mindig finom az ilyen levesek tetején, ha van, érdemes a végén rászórni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése