2014. november 17., hétfő

Kacsamell vörösboros málnamártással

Kacsamell vörösboros málnamártással


Hozzávalók:

2 kacsamell

bors
1 bögre málna (most fagyasztott)
1 csokros hagyma (shallott)
1 gerezd fokhagyma
2 dl vörösbor
1 teáskanál cukor
kakukkfű

Elkészítés:

  1.  A sütőt előmelegítem 120 fokra.
  2. A kacsamellet megmosom, szárazra törlöm. A bőrös felét ferdén kockásra beírdalom, de csak a zsíros részt, a húsba nem vágok bele.
  3. Egy nagy serpenyőt a tűzhelyen felhevítek, nem kell bele zsiradék. 
  4. A kacsamelleket bőrével lefelé beleteszem. Közben a hőfokot közepesre leveszem, hogy ne égjen meg. A bőrös oldalt így sütöm kb. 5-6 percig. Közben a kisülő zsírt kimerem egy másik edénybe. Jó lesz az még máskor főzéshez, sütéshez.
  5. Megfordítom a kacsamellet, a másik oldalt 3-4 percig sütöm.
  6. Ezek után egy előmelegített jénaiba teszem, majd a sütőbe. Ott sül kb. 20 percig. Attól függően, hogy mekkora a mell, illetve, hogy mennyire akarom átsütni. Ezek most nagy mellek voltak, így kellett ennyi idő.
  7. Utána kiveszem a sütőből és 10 percig pihentetem, majd szeletelem.
  8. Míg a sütőben van, elkészítem a vörösboros málnamártást. Ehhez a serpenyőből, amiben elősütöttem a kacsamellet, a zsír nagyját kimerem.
  9. A csokros hagymát és a fokhagymát apróra vágom és átpirítom.
  10. Hozzáadom a cukrot, a kis ág kakukkfüvet, majd hozzáöntöm a vörösbort és forralom néhány percig.
  11. Belerakom a málna felét és szétfőzöm benne, hagyom besűrűsödni a szószt.
  12. Utána leszűröm, hogy a magja ne kerüljön bele.
  13. A kacsamellet megöntözöm a pikáns, vörösboros málnamártással, majd málnaszemekkel díszítem. Semleges ízű köret illik hozzá, így rizst tálaltam hozzá.

1 megjegyzés: