2014. november 6., csütörtök

Banános zabpelyhes süti

Banános zabpelyhes süti

Hozzávalók:

20x20 cm-es tepsihez:
sütőpapír
2 bögre zabpehely (nagyszemű)
1 teáskanál sütőpor
1 csipet só
1 teáskanál őrölt fahéj
4 banán
2 tojás
1 vaníliás cukor
1,5 bögre növényi tej (én most szójatejet használtam), végső soron a tehéntej is jó
1 evőkanál kristálycukor a tetejére

Elkészítés:  

  1. A tepsit két oldalról kibélelem sütőpapírral, így könnyű lesz kivenni a süteményt.
  2. Az aljába szépen elrendezek 1,5 banánt karikára vágva.
  3. Egy tálban összekeverem a zabpelyhet, a sütőport, a sót, a vaníliás cukrot és a fahéjat.
  4. Beleöntöm a tejet és alaposan összekeverem.
  5.  Egy tányérba alaposan összetörök 1 banánt, hozzáadom a 2 tojást is és villával jól összekeverem.
  6. Ezek után beleöntöm a masszába. Most még elég folyós, de nem kell megijedni, a zabpehely be fogja szívni a folyadékot.
  7. Óvatosan a banánok tetejére öntöm a masszát.
  8. A maradék 1,5 banánt karikára vágva szépen elosztom a sütim tetején.
  9. Végül megszórom nagyjából 1 kanál kristálycukorral, ez azért kell, hogy szépen barnára piruljon.
  10. 190 fokra előmelegített sütőbe 20-25 perc alatt megsül. Tűpróbával ellenőriztem, hogy ne legyen ragacsos. 
  11. Kicsit még sápadt volt, így feljebb raktam a sütőben és maximális hőfokon kb. még 5 percig pirítottam.
Ínycsiklandozó illatot árasztott már sütés közben is és miután kivettem, utána is.
Melegen és hidegen egyaránt finom, de akár melegíteni is lehet, mikróban 1 perc. Melegen nagyon finom, zaftos. Persze később szilárdabb lesz, de úgy is jó.
Desszertnek is kiváló, de akár a reggelit is helyettesítheti, persze reggelire több kocka kell belőle. 
Gyakorlatilag nem lehet elrontani, jól néz ki, egészséges és finom, jó az illata, mi kell ennél több.




 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése