2014. december 7., vasárnap

Narancsos csirke

Narancsos csirke

Hozzávalók:

1 csirke (kukoricán nevelt)
3 narancs (kezeletlen)
3 dkg vaj (szoba-hőmérsékletű)
1 nagy vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
2 dl száraz fehérbor
1 ágacska friss kakukkfű
1 ágacska friss rozmaring

bors

 

 

Elkészítés:

  1. Egy kis üvegtálba raktam a puha vajat. 
  2. Egyik narancs héját belereszeltem.
  3. A kakukkfüvet és a rozmaringot apróra vágtam és beletettem a vajas masszába.
  4. Tettem még bele 1 kávéskanál sót és borsot. Alaposan összekevertem.
  5. Egy sütőtál aljába beleszeltem a vöröshagymát, mellédobtam a 3 gerezd fokhagymát.
  6. A csirkét megmostam, szárazra töröltem, majd a belsejét sóztam, borsoztam.
  7. A csirke hátát alaposan bemasszíroztam a vajas masszával, majd a hagyma tetejére fektettem.
  8. Egy narancsot héjastól 6 gerezdre vágtam és a csirke hasába tömtem.
  9. Ezek után a maradék vajas masszát alaposan bemasszíroztam a csirke melles oldalába.
  10. Végül összekötöttem a lábait.
  11. 230 fokra előmelegített sütőbe raktam 30 percre.
  12. A hőfokot levettem 180 fokra. A csirke mellé öntöttem egy narancs levét és 1 dl bort.
  13. Nagyjából 1 óra alatt megsült. Amikor már piros volt, letakartam alufóliával, hogy ne égjen meg a fűszer.
  14. Míg sült, egy narancsot megpucoltam, a húsát egy kis serpenyőbe daraboltam.
  15. Hozzáöntöttem 1 dl száraz fehérbort, mellédobtam egy kevéske vajat.
  16. Ezt a szószt nagyjából fél óráig kell főzni. 
  17. Amint készen lett a csirke, egy tálalótálra raktam, jó ha áll 10 percig, utána szeleteltem.
  18. Addig a húslét a hagymákkal együtt a narancsos szószhoz adtam. 
  19. Összeforraltam, majd botmixerrel pürésítettem.
  20. A csirkét feldaraboltam, adtam mellé a finom pikáns narancsos szószból.
  21. Rizzsel és levélsalátával tálaltam.
Nagyon finom, pikáns ízhatású étel. 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése