2014. szeptember 12., péntek

Sült tengeri pisztráng és sült szardínia - Adriai halak


Sült tengeri pisztráng és sült szardínia Adriai halak

Néhány napot eltöltöttünk Piran-ban, az Adria mellett, ebben a csodás kis szlovén kisvárosban. 

Ha már tengerparton vagyunk, gondoltuk, milyen jó lenne helyi halat venni és sütni. Mondjuk, nem keltünk hajnalban, de amúgy is a piac csak 8-9 óra felé éledezett. A főtér mögött volt a piac egy utcányira és az apartmanunktól is kb. ugyanennyire. Végül némi kérdezősködés után a helyi közértbe irányítottak, amit kicsit furcsálltunk, de gondoltuk, próba: szerencse. Újabb kérdezősködés és a hűtőpulthoz küldtek, ahol valóban volt némi hal, igaz, tálcán, lefóliázva. Kissé kiábrándító, mikor elképzeltük, hogy esetleg a halászoktól tudunk halat vásárolni, de mégiscsak friss hal volt. Azonnal felvásároltuk a készletet, ami egy tálca pisztráng, egy tálca szardínia és egy tálca vietnami halfilé formájában jelent meg. Na, a vietnamit meghagytuk másnak, a többit bele a kosárba. Ezeknek is nagyon örültünk.

Nem állítom, hogy nagy halszakértő lennék, úgyhogy a horgászok ne vessenek rám követ, ha eltévesztettem volna a halfajtákat. Ha valakinek jobb ötlete van a fajtákat illetően, kérem, írja meg.
Mindenesetre elkészítettem őket és nagyon ízlett nekünk. A pisztráng ebédre, a szardíniák vacsorára kerültek sorra.

Hozzávalók a pisztránghoz:

2 db közepes méretű pisztráng
néhány lime karika
Kotányi Halak fűszerkeverék
olaj a kisütéshez

Elkészítés:

  1. A hal teljesen konyhakész volt, így csak alaposan megmostam, szárazra töröltem, majd  kívül-belül sóztam, majd Kotányi Halak fűszerkeverékkel módjával ízesítettem. A pocakjába egy-egy lime karika került.
  2. Kevés olajon kisütöttem, mindkét oldalát 3-4 percig.
  3. Sült krumplival és baby salátával tálaltam. A salátát balzsamecettel meglocsoltam, füge gerezdekkel díszítettem.

Hozzávalók a szardíniához:

1 csomag szardínia
só 
olaj

Elkészítés:

  1. A szardíniákat megmostam, szárazra töröltem, majd besóztam
  2. Bő, forró olajban kisütöttem. Néhány perc alatt kész lett.
  3. Sült krumplival és baby salátával tálaltam, lime karikákkal díszítettem.
Mindenkinek ajánlom, hogy bátran főzzön nyaralás alatt is, vannak pillanatok alatt elkészülő ételek, emellett sokkal olcsóbb és sokszor finomabb is, mint étteremben enni. 
Étteremben haltálat rendeltünk, tényleg finom volt, de az én ízeim minden szerénység mellett is vetekedtek az éttermivel.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése