2014. szeptember 29., hétfő

Gesztenyekrémes kávétorta

Gesztenyekrémes kávétorta


Előrebocsátom, hogy nem vagyok profi krémes torták készítésében, a nehéz vajkrémes tortákat nem is szeretem. Viszont ezt a tejszínes gesztenyekrémes tortát el akartam készíteni hétvégén, már csak a gesztenye íze miatt is. 
Bátorítani szeretnék mindenkit, hogy próbálkozzon, mert ha nem is lesz tökéletes szépség, az íze attól még lehet mennyei. És házias ízeket ígértem, nem pedig cukrászdai remekműveket. Annál is inkább, mivel nem bírtuk kivárni, míg lehűl a hűtőben és hogy szépen lehessen vágni, hanem amint kész lett, azonnal nekiestünk.

Hozzávalók:

19 cm átmérőjű formához, akkor szép magas lesz, de lehet 23 cm-esbe is tenni.

a tésztához:

10 dkg liszt
5 dkg mandulaliszt
1 kávéskanál sütőpor
1 1/2 kávéskanál kakaópor
10 dkg vaj vagy kókuszzsír
10 dkg cukor vagy eritrit
2 tojás
30 ml kávé
10 ml whisky krémlikőr (opcionális)

 a krémhez:

50 dkg gesztenyemassza
500 ml habtejszín (laktózmentes is jó)
2 evőkanál kakaó
2-3 evőkanál porcukor vagy eritrit (opcionális)
1 csomag Dr.Oetker expressz zselatin

csokidara a tetejére

Elkészítés:

  1. A sütőt előmelegítettem 190 fokra.
  2. A tortaforma aljába sütőpapírt vágtam.
  3. A száraz hozzávalókat a cukrot kivéve összekevertem egy tálban.
  4. A tojásokat kettéválasztottam. A fehérjét kemény habbá vertem.
  5. Egy másik edényben a tojás sárgákat, a vajat és a cukrot habosra kevertem.
  6. Majd beleöntöttem a kávét és a krémlikőrt is, jól elkevertem benne.
  7. Három részletben óvatosan kevergetve (most már kanállal) hozzáadtam a tojásfehérjéket is, hogy ne törjön össze.
  8. Ezek után beleöntöttem a tortaformába. Nagyjából fél óráig sütöttem, úgy hogy kiállja a tűpróbát, azaz ne legyen ragacsos a beleszúrt fogpiszkáló.
  9. Hagytam a formában kihűlni.
  10. Amint kihűlt, középen kettévágtam a tésztát.
  11. Elkészítettem a tölteléket, ami nagyon egyszerű és nagyon finom.
  12. A jól lehűtött tejszínt (ha nem elég hideg, nem verődik fel) habverővel habbá vertem (nem szabad túl sokáig verni, mert túró lesz belőle).
  13. Óvatosan hozzáadtam a porcukrot és azzal is átkevertem.
  14. A gesztenyemasszákat villával jól összetörtem (lehet krumplinyomóval is áttörni).
  15. Ezek után a gesztenyemassza is belekerült, azzal is óvatosan összedolgoztam.
  16. Majd a kakaóport beleszitáltam, hogy ne legyen csomós. Azzal is összekevertem. Az íze is finomabb  és sokkal szebb lett a színe is.
  17. A krém jó 1/3 részét a két tortalap közé kentem, majd a maradékot a tetejére és az oldalára. Ennél a méretnél jó vastagon jut a közepébe és a tetejére is. Szóval, ha nagyobb formában sütitek a tésztát, akkor is mutatós lesz, mert ez a krémmennyiség megfelelő magasságot ad akkor is.
  18. Próbáltam szépen elsimítani, ez nem ment nekem olyan jól, ráadásul ott toporogtak mögöttem, hogy mikor lesz már kész. Majd végül megszórtam csokidarával.

Isteni finom együtt a könnyű, tejszínes gesztenyekrém és az enyhén kávés tészta. Egyébként viszonylag gyorsan elkészíthető, mert a krémet pillanatok alatt össze lehet állítani. Azt nem állítom, hogy fogyókúrás, de néha-néha megengedhető egy-egy édes bűnbeesés is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése