2014. október 20., hétfő

Zabpehely reggelire

Zabpehely reggelire


Hozzávalók:

1 bögre zabpehely
2 bögre forró víz
mazsola
fahéj
kakaópor
méz

Elkészítés:

  1. Felteszem forralni a vizet a teához és már beleszámolom a zabpehelyhez valót is.
  2. Általában apró és nagy szemű zabpelyhet is vásárolok és összeöntöm őket egy nagy tárolóedénybe. Ebből merítek egy bögrével (2,5 dl) és beleöntöm egy kis lábasba. Kerámia tűzhelyen a legmagasabb fokozaton állandó kevergetés mellett felhevítem. 
  3. Forrásban lévő vízzel felöntöm és állandó kevergetés mellett legalább 5 percig főzöm. Nekem ez a módszer jött be, így nem lesz olyan ragacsos a zab, így jobban szeretem.
  4. Leveszem a tűzhelyről, 1-2 percig állni hagyom, majd beleöntöm egy tányérba.
  5. Mazsolát keverek hozzá, majd megszórom fahéjjal és kakaóporral.
  6. Végül mézzel öntözöm meg.
  7. Ehhez mindig van hozzávaló itthon, kiadós és finom is.

Variációk:

A variációk sora végtelen, ki-ki készítse ízlés szerint, egy-két ötletet azért leírok.
  1. Keverek bele kókuszreszeléket. A kókusz is tartalmas, rostos és azonnali energiát ad.
  2. Teszek bele magvakat: mogyorót, mandulát, chiát, puffasztott amarantot, tökmagot, diót, stb.
  3. Adok hozzá keményebb lekvárt vagy dzsemet.
  4. Friss idénygyümölccsel szórom meg, vagy mindig kapható banánnal, almával.
  5. Lehet hozzá joghurtot is adni.
  6. Ízesíthető továbbá kókusztejjel, mandulatejjel, rizstejjel, stb.
  7. Készíthető tejjel is, aki bírja.
  8. Kakaóval megszórva a gyerekek is fogják szeretni.

Előnyei:

  1. Alacsony glikémiás indexe miatt cukorbetegek is bátran ehetik
  2.  Az oldható rosttartalom miatt csökkenti a vérnyomást.
  3. Tartalmaz fehérjét, szénhidrátot és antioxidánsokat is.
  4. Természetes anyag, mert a boltokban kapható natúr zabpehely csakis zabpelyhet tartalmaz.
  5. Rendszeres fogyasztása csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát
  6.  Hamar eltelít, sokáig teltségérzetet biztosít, feltölt energiával és béltisztítónak is kiváló.
  7. Magas rosttartalma miatt székrekedés ellen is kiváló.
Régebben én is idegenkedve néztem, de amióta megkóstoltam és kikísérleteztem a nekem legjobban ízlő variációt, akár minden nap is szívesen megeszem. Nekem egyértelműen a meleg variáció jön be, mert szeretem a napot valami meleggel kezdeni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése