2015. október 26., hétfő

Kókuszos-csokis torta (glutén- és laktózmentes)

Kókuszos-csokis torta (glutén- és laktózmentes)

Hozzávalók:

a tésztához:

3/4 bögre kókuszliszt
1 teáskanál sütőpor
1 csipet só
6 tojás
1 bögre cukor
1 csipet vanília

a krémhez:

6 dl cocomas
4 evőkanál kókuszreszelék
20 dkg étcsokoládé
2 levél zselatin

Elkészítés:

  1. A sütőt előmelegítem 180 fokra.
  2. A normál (22 cm-es) tortaforma aljába sütőpapírt teszek.
  3. A tojásokat szétválasztom. A fehérjét kemény habbá verem.
  4. A tojássárgákat a cukorral, vaníliával, sóval habossá verem.
  5. Hozzákeverem a kókuszlisztet és a sütőport. Elég sűrű tésztát kapok.
  6. A fehérje hab harmadával lazítom, majd a maradékot óvatosan keverem hozzá, hogy minél kevésbé törjön meg. 
  7. A masszát elsimítom a tortaforma aljába, majd a sütőbe teszem.
  8. 20 perc alatt készre sütöm. Hagyom kihűlni, majd lehúzom az aljáról a sütőpapírt.
  9. Ezalatt elkészítem a krémet. Ehhez a zselatint beáztatom hideg vízbe.
  10. A többi hozzávalót egy lábasba teszem és lassú tűzön összemelegítem. 
  11. Végül hozzáadom a zselatint is, homogénné keverem.
  12. Hagyom kihűlni, időnként megkevergetem. 
  13. A tortaformába visszateszem a tésztát, majd ráöntöm a langyosra hűlt krémet. Kicsit megütögetem, hogy egyenletes és sima legyen a teteje.
  14. A hűtőbe teszem másnapig, akkor szeletelem.
Tartalmas, gazdagon kókuszos ízű, egészséges torta.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése